En nu het echte werk! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu En nu het echte werk! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu

En nu het echte werk!

Blijf op de hoogte en volg Sjors

24 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Springdale

Nu gaat de reis pas ECHT beginnen! Op naar Zion National Park. Of toch niet.. eerst wat inkopen doen, toch wel makkelijk om ontbijt te hebben voor de komende dagen. En ik was natuurlijk ook wat dingen vergeten mee te nemen dus die haal ik dan ook maar gelijk. Op naar Amerika's favoriete warenhuis: Wal-Mart!
Een werkelijk afschuwelijke winkel, maar ze hebben wel alles. In Canada heb ik mezelf al staan vergapen op hoe groot zo'n winkel wel niet is en hoeveel ze hebben, maar hier gaat er natuurlijk een schepje bovenop.
In the United States of America, the land of the free, kun je namelijk zelfs wapens en munitie kopen in dezelfde tent waar je je wekelijkse boodschappen doet. Alsof het normaal is.
Goed, spullen ingeslagen, en nu wel op naar Zion National Park! Of toch niet.. in mijn geweldige reisgids zie ik namelijk staan dat Valley of Fire State Park op de route ligt, en dat kan ik niet zomaar negeren. Dus op naar Valley of Fire!
Onderweg sta ik ervan versteld wat een woestijn er om Las Vegas ligt, die stad ligt letterlijk in the middle of nowhere, omringd door wat bergketens.
Omdat Valley of Fire een State Park is, en dus geen National Park moet ik hier wel apart voor betalen om binnen te mogen, maar het is absoluut de moeite waard is gebleken. Met de auto kwam ik langs alle hoogtepunten, waarbij duidelijk word waarom ze het de Valley of Fire noemen.
Het zandsteen dat je in dit park ziet zit vol met ijzer, wat ervoor zorgt dat het het gesteente een donkeroranje of zelfs bijna rode kleur krijgt.
Na dit park is het toch echt tijd om door te gaan naar Zion, wat stiekem nog zo'n 2,5 uur rijden is.
De laatste kilometers richting het park zie je het landschap steeds grilliger worden, wat uiteindelijk uitkomt in Zion National Park. Wat een prachtig uitzicht!
Spullen weer dumpen in het hotel en alvast voorbereiden op de hikes die ik morgen ga maken.

  • 27 Augustus 2016 - 13:38

    Richard:

    Mooi dat zandsteen en hoe dat zo grillig is gevormd, maar dat rode ding op de eerste foto is zeker een foutje van het verhuurbedrijf?
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 4703

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 18 September 2016

Rondreis West-Amerika

Landen bezocht: