Upper loop drukte - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu Upper loop drukte - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu

Upper loop drukte

Blijf op de hoogte en volg Sjors

02 September 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

De andere kant van de Grand Canyon of the Yellowstone samen met de upper loop is aan de beurt.
Het is lekker weer, dus de dag kan niet meer stuk.
Ik snap nu ook waarom de upper fall het bekendste is. Na een stevige hike naar beneden kwam ik uit op een platform waarvan je de waterfal perfect te zien krijgt, en nou ja, de foto’s spreken voor zich denk ik!
Vanuit de canyon ga ik verder over de upper loop, die bijna volledig buiten het vulkanische gebied ligt van Yellowstone, en dat merk je goed. Het landschap veranderd naar wat dichter beboste gebieden, steile klimmen en diepe dalen. Ondanks dat zul je nog steeds hot springs en kleine geisers vinden.
Onderweg naar de volgende stop, Mammoth Hot Springs, kom ik nog een zeldzaam beestje tegen op de weg, namelijk een ‘big horn’ schaap. Natuurlijk gaat dit gepaard met een ontzettende verkeersopstopping waaraan je goed kunt merken hoe druk het kan zijn in Yellowstone. Dit komt voornamelijk doordat het aanstaande maandag Labor Day is in de VS. De meeste mensen hier zien dit als een onofficiëel einde van de zomervakantie, omdat de meesten de dag na Labor Day weer beginnen met werken.
Nog meerdere keren bij bijna iedere stopplaats waar iets te zien is zijn de parkeerplaatsen vol, en is alles overspoeld met mensen. Jammer, maar met een beetje geduld weet ik toch een goed plekje te vinden om foto’s te maken. En met name op de trails is het alles behalve druk, zeker als ze wat zwaarder zijn.
Mammoth Hot Springs zijn qua drukte dus ook helaas geen uitzondering. Nadat ik twee rondjes heb moeten rijden voor een parkeerplaatsje kan ik dan eindelijk beginnen, maar het blijkt de moeite waard. Bij deze hot springs komt er met name kalk uit de grond, wat het gebied helemaal wit kleurt. Bij de plekken waar het meeste water uit komt zijn grote bergen kalk ontstaan, en alle bomen of planten die in contact komen met dit water worden ook helemaal gecalcificeerd.
Hoe dichter ik weer bij het centrum van Yellowstone kom, hoe meer hot springs en geisers tevoorschijn komen. Als laatste hoogte punt bekijk ik vandaag de Norris Geyser Basin, een groot gebied met erg veel actieve geisers en hot springs.
Ik probeer nog een keer langs de Grand Prismatic Spring te rijden, maar hier lijkt de drukte een hogotepunt te hebben bereikt. De parkeerplaats is vol en mensen parkeren hun auto langs de weg, sommigen zelfs enkele honderden meters van de spring af. Niks voor mij dus, morgen beter hopelijk.

Na het avond eten rij ik weer terug naar mijn cabin, maar het lijkt erop dat we vanavond onverwachte gasten op het terrein hebben. Een kudde buffels hebben besloten om op dit terrein, en sommige zelfs maar een paar meter van mijn cabin af, hun nacht door te brengen. Raar maar waar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 4695

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 18 September 2016

Rondreis West-Amerika

Landen bezocht: