Over de bergen en door het bos.. - Reisverslag uit Longmont, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu Over de bergen en door het bos.. - Reisverslag uit Longmont, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu

Over de bergen en door het bos..

Blijf op de hoogte en volg Sjors

09 September 2016 | Verenigde Staten, Longmont

..ga ik naar de andere kant van RMNP. Letterlijk nog wel, want om daar te komen moet ik een berg op die me naar 3720m brengt, en vervolgens weer helemaal naar beneden. Dit grapje duurt een uur, maar dan rij je wel over een spectaculaire weg met prachtige uitzichten!
Eenmaal aan de andere kant besluit ik een korte trail te lopen langs een heel erg belangrijk en hier nog maar heel klein riviertje; de Colorado River. Jawel, dezelfde rivier die door de Grand Canyon loopt is hier nog maar een klein beekje, want even verderop is de bron. Daar kun je helaas niet per trail komen, dus dit moet voldoen. Grappig om te zien hoe zo'n enorme rivier zo'n klein begin heeft.
Vanaf hier begint het bos onderweg naar Green Mountain. Hier ga ik een lange trail lopen van zo'n 12km die me dwars door het bos stuurt langs een beekje en wat weides af, in de hoop dat ik wat wild tegen ga komen! De parkeerplaats bij een trailhead is altijd een goede indicatie voor de drukte op de trail, en er staat maar één andere auto dus dat belooft veel goeds.
Eenmaal op de trail is het akelig stil, het enige wat ik hoor zijn krakende bomen en een enkele eekhoorn. Sporen van groter wild zijn er genoeg aangezien het pad vol met hoefsporen en pootjes zit. Jammer genoeg mag het uiteindelijk niet zijn, maar ik heb wel een specht kunnen vinden die het niet erg vond om even te poseren voor de foto. Ik denk dat dat kwam omdat 'ie het gewoon te druk had met eten zoeken.
Onderweg kom ik nog een groepje Duitsers tegen die mij de weg vragen over de trail, en ze laten me een kaartje zien waar ze met een markeerstift het pad hebben aangestreept dat ze willen gaan lopen. Het valt me op dat wat ze aangestreept hebben een wandeling van ongeveer 30km is, terwijl ze amper water bij hebben en alleen gympies aan hebben. Ondanks mijn waarschuwing willen ze toch het hele stuk gaan lopen, dus ik wens ze veel succes en loop verder.
Eenmaal bij de auto ben ik blij dat ik weer even kan zitten, ik ben gesloopt! Toch weer een mooie hike kunnen doen en een mooi stuk van RMNP gezien.
Daarmee heb ik heel het park gehad, en is het tijd voor het volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4693

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 18 September 2016

Rondreis West-Amerika

Landen bezocht: