Van bos naar woestijn - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu Van bos naar woestijn - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu

Van bos naar woestijn

Blijf op de hoogte en volg Sjors

12 September 2016 | Verenigde Staten, Moab

Tijd om terug te gaan naar Utah.
Colorado staat bekend als 'Colorful Colorado', en dat heeft vooral te maken met de vele bossen, maar hoe verder ik naar het zuidwesten richting Utah ga, hoe droger en dorrer het word. Op weg naar de woestijn dus!
Deze woestijn word hier ook wel de 'high desert' genoemd vanwege de hoogte van gemiddeld 1500m.
Rondom mijn eindbestemming, Moab, liggen meerdere parken waarvan ik er twee ga bezoeken tijdens mijn verblijf. Vandaag is dat Canyonlands National Park, dat zoals zijn naam al doet vermoeden, een enorme canyon is met als opmerkelijkste de Island In The Sky. Dit is een tafelberg waarop de ingang en de rondweg van het park ligt. Hier vanaf kun je rondom de canyon in kijken, die ik misschien het beste kan beschrijven als een soort mini Grand Canyon, maar dan toch groot.
Verre uitzichten zijn dankzij dit verhoogde plateau in overvloed. Vanuit één van de uitzichtpunten kijk je nog zelfs een tweede canyon in, gevormd door de toepasselijk genaamde Green River. Deze zijtak van de Colorado River is smaragd groen en valt duidelijk op in de droge woestijn.
Morgen is park nummer twee aan de beurt, Arches National Park! Alleen hopen op goed weer..