Bad weather Bryce? - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu Bad weather Bryce? - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu

Bad weather Bryce?

Blijf op de hoogte en volg Sjors

27 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

's Ochtends sta ik op tijd op om weer op pad te gaan, dit keer is Bryce Canyon aan de beurt. Op een kaartje wat ik van het hotel heb gekregen staat dat het populairste gedeelte van het park, het 'amphitheatre', te bereiken is per shuttlebus. De rest van het park moet je zelf met de auto heen rijden.
Voordat ik vertrek nog even vlug naar het weerbericht kijken, ennnn.... regen.
Toch gok ik het erop en besluit ik maar met de bus mee te gaan, ik zie daar wel hoe het is. Koud is het in ieder geval wel, zo'n 9 graden, maar nat nog niet.
Vanuit de halte een klein stukje omhoog en meteen word je beloont met een prachtig uitzicht. Bryce Canyon is werkelijk uniek. Door een park ranger die in de buurt staat laat ik me vertellen dat het weer van alles kan gaan doen vandaag, en dat ik het beste alleen korte trails kan lopen. Dit vanwege het feit dat als er onweer is, je in het park alles behalve veilig bent. Inslagen komen regelmatig voor wat ook te zien is aan de vele verkoolde bomen die langs de rand van de canyon staan.
Prima, dan doen we een korte hike. Queens Garden blijkt een populaire en korte hike te zijn, die ook nog eens dicht bij het uitkijkpunt was.
Nadat ik mezelf door een enorme menigte Chinezen heb gewrongen die allemaal rond het begin van het pad zich verzameld hadden om foto's van elkaar te maken, kon ik dan beginnen.
Je loopt meteen vanaf de rand zo'n 250 meter naar beneden naar de bodem van de canyon. Hierbij loop je tussen de zogenoemde 'hoodoo's', die gekke stenen torens die overal staan.
Halverwege begint het pad weer omhoog te lopen, en dan merk je goed dat je op een flinke hoogte bent. Bryce Canyon ligt op zo'n 2,5km hoogte, en de lucht is er een stukje ijler als in Zion.
Richting het einde begint het toch een beetje te druppelen en net als ik weer bij de shuttlebus ben begint het te gieten, dus tijd om de auto te gaan halen.
Jammer genoeg zijn veel foto's vanaf dit punt niet goed gelukt door de regen, en heb ik er een vroeg einde aan gemaakt.
Morgen weer naar warmere oorden en hopelijk beter weer! Met een omweg naar het volgende hotel, dat net onder Salt Lake City ligt.

  • 28 Augustus 2016 - 09:26

    San:

    Bro, ik ruik een Chris Zegers 2.0! Tof om te lezen hoe het gaat daaro! We drinken vanmiddag een proefglaasje op je, proost!

  • 28 Augustus 2016 - 09:43

    Richard:

    Mooi man wat een strak overzicht en ja chinezen kom je overal tegen. Ben benieuw naar de foto's van Salt Lake City en de zoutvlakte daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 4721

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 18 September 2016

Rondreis West-Amerika

Landen bezocht: