Doorreis naar Provo - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu Doorreis naar Provo - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu

Doorreis naar Provo

Blijf op de hoogte en volg Sjors

28 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Provo

De weersvoorspelling voor Bryce is vandaag prachtig; 21 graden en zonnig. Als ik 's ochtends om half 7 uit het raam kijk lijkt het te kloppen ook, strak blauwe lucht.
Jammer dat ik alweer door moet, er staat een behoorlijke rit op de planning. Google Maps zegt 5 uur en 40 minuten, ook al is het maar ongeveer 3,5 uur naar mijn volgende slaapplaats in Provo.
Jawel, ik neem weer een omweg! Capitol Reef National Park ligt soort van maar eigenlijk niet echt op de route, maar waarom ook niet.
Scenic Highway 12 is de route die ik moet nemen naar het park, en dit moet één van de mooiste wegen zijn die ik ooit gereden heb. Het ene moment kijk je uit over een gigantische vallei, en even later rij je dwars door een canyon. Én mooie slingerwegen om het af te maken!
Onderweg merk ik wel al dat ik m'n vest uit kan doen, even later het raam open zetten en nog wat later zelfs de airco aanzetten. Vreemd dat er gewoon bijna 20 graden verschil kan zijn binnen twee uur rijden.
Als je in de buurt van Capitol Reef komt begint het landschap weer drastisch te veranderen. Van een uitgestrekte vlakte naar grillige rode rotsen in no time. Ondanks dat het een stuk warmer en droger word staat het park onderandere bekent om zijn fruitteelt, met boomgaarden waar je als bezoeker gerust een appel of peer uit mag plukken.
Ik stop even voor bij het visitors center, en helaas.. de park ranger verteld dat er vannacht een gigantische overstroming is geweest in het park, en dat 90% van het park gesloten is tot morgen. Toch maar even die 10% bekijken, wat gelukkig wel de moeite waard is.
Wat ook jammer is, is dat vanaf hier de rit naar Provo doodsaai gaat worden. Veel highway dwars door het echte platteland van Utah, en op het laatst zelfs 80 mijl over de I-15, oftewel de échte snelweg.
Ook Provo is weinig over te zeggen, het is een behoorlijk forse voorstad van Salt Lake City en veel meer is er eigenlijk niet aan.
Morgen nog een lange rit van ongeveer 5,5 uur maar dan zit ik weer in betere oorden!

  • 29 Augustus 2016 - 15:01

    Dennis Van Scherpenzeel:

    He Sjors super mooie foto's, en wat een geweldig verslag hierover, zal het uitprinten en aan de jongens laten lezen. vinden ze zeker mooi geniet er maar van en tot horens dan maar.

    Groetjes
    Dennis en de jongens van beproeving

  • 29 Augustus 2016 - 16:50

    Agnes:

    Hoi Sjors,
    Nu al verwent door al het moois wat je tegen komt. Niet raar wanneer het dan een ietsje minder is. Ik vind je foto's prachtig en je verslagen ook. Je bent wel een echte kilometrvreter, mis jij de Polo nu niet?
    Met de Kia kom jii ook overal en dan nog wel met airco. Ik volg jou op de voet
    gr.mama x

  • 30 Augustus 2016 - 22:33

    Gerr Van Hoppe:

    Sjors, geweldig verslag, wij volgen je op de voet.
    Groetjes Anja en Gerr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4713

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 18 September 2016

Rondreis West-Amerika

Landen bezocht: