Do whatever you want day - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu Do whatever you want day - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Sjors Hurk - WaarBenJij.nu

Do whatever you want day

Blijf op de hoogte en volg Sjors

03 September 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vandaag staat in het teken van ‘doen waar ik zin in heb’. Lake Yellowstone is groot, en ondanks ik er al bijna helemaal omheen gereden heb wil ik het wel eens van dichtbij bekijken. Een stukje verderop van het hotel is een jachthaventje, waar ze ook bootjes verhuren. Dus lekker simpel gedaan, en een roeiboot gehuurd! Met die roeiboot mag ik dan niet zo ver het meer op, maar dan kan ik wel zeggen dat ik er op geweest ben.
Langs het meer zie ik een hoop verschillende vogels en zelfs een paar herten. Het waait ook nog eens niet te hard, dus het roeien gaat goed. Het is ook net fietsen eigenlijk, het is al zo lang geleden dat ik geroeid heb maar ik kan het nog steeds.
Na zo een paar uur rond gedobberd te hebben is het tijd om verder te gaan. Ik besluit de ‘Mystic Falls’ trail te lopen. Die komt in twee smaakjes, makkelijk en kort of moeilijk en lang. Drie keer raden welke ik neem. Moeilijk is het in het begin zeker, de klim is erg steil en gaat direct een berg op. Eenmaal aan de top word je wel beloond met een prachtig uitzicht over het gebied waar Old Faithful ook ligt, die ik in de verte net kan zien. Zodra je over de top bent is het alleen nog maar naar beneden, met aan het einde de beloning: Mystic Falls.
Na Mystic Falls is het maar een korte wandeling naar nog een geothermische bezienswaardigheid, Biscuit Basin. Weer een verzameling van hot springs, maar deze keer zijn ze allemaal bijzonder fel gekleurd.
Grand Prismatic Spring nóg een keer geprobeerd, maar nee. Gewoon nee.
Ik wilde eigenlijk ’s avonds nog sterrenkijken, wat in Yellowstone dankzij de hoogte en gebrek aan kunstmatig licht ontzettend goed moet kunnen, maar het blijkt bewolkt te zijn. Heb ik dat weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 4710

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 18 September 2016

Rondreis West-Amerika

Landen bezocht: